کد مطلب: 204957
پژمانفر در صحن مجلس:
روش آموزش غربي در مدارس غيردولتي/ هرچقدر بخواهند شهريه مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1400/04/08 12:39:30
نمایش : 964
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينکه اعطاي مجوز مدارس مورد سوءاستفاده برخي جريان‌هاي سياسي قرار گرفته است گفت: مدارس غيرانتفاعي از روش‌هاي متنوع که برگرفته از روش‌هاي غربي و بدون بومي سازي است استفاده مي‌کنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي طرح اصلاح موادي از قانون تأسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشي و پرورشي غيردولتي طي اخطار قانون اساسي اظهار داشت: مطابق با قانون اساسي بايد شرايط آموزش رايگان در اختيار همه قرار گيرد اما برخي از افراد اعتقاد داشتند که مي‌توان با کمک و مشارکت، مسائل آموزش را حل کرد و بر اين اساس مدارس غيرانتفاعي ايجاد شد.

 
وي با اشاره به مشکلاتي که در مدارس غيرانتفاعي وجود دارد، گفت: تنوع در روش‌هاي آموزشي، يکي از مشکلات اساسي مدارس غيردولتي است و برخي از اين آموزش‌ها به صورت دربست از کشورهاي غربي آمده و بدون بومي‌سازي به دانش‌آموزان آموزش داده مي‌شود.
 
رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: يکي ديگر از مشکلات مدارس و مراکز آموزشي غيردولتي، شهريه‌هايي است که از خانواده‌ها دريافت مي‌شود و حداقل و حداکثر اين شهريه‌ها مشخص نيست و مديران اين مدارس به بهانه‌هاي مختلف هر چقدر بخواهند از خانواده‌ها شهريه دريافت مي‌کنند.
 
پژمانفر ادامه داد: با اين وجود به معلمان مدارس و مراکز آموزشي غيردولتي حقوق بسيار کمي، پرداخت و درواقع در مدارس غيردولتي شهريه زيادي دريافت مي‌شود اما حقوق کمي به معلمان پرداخت مي‌شود و اين مسئله يکي از مشکلاتي است که بايد حل و فصل شود.
 
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اعطاي مجوزها هم يکي از مسائلي است که امروز در آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرد، يکسري از جريانات سياسي که در ادارات آموزش و پرورش حاکم مي‌شوند، فقط به جريان‌هاي خودشان مجوز مي‌دهند و اين موضوع هم بايد مرتفع شود.
 
وي تأکيد کرد: بايد مسائل مدارس غيرانتفاعي حل و فصل شود و مسئله فعلي ما صرفاً عنوان «مدرسه» نيست که بخواهيم راهکاري براي حل آن پيدا کنيم؛ ما «مدرسه در مسجد» هم داريم که يکي از افتخارات جمهوري اسلامي است.
 
قاليباف: مدارس غيرانتفاعي مطابق با قانون است
 
محمدباقر قاليباف در پاسخ به اين اخطار گفت: مدارس غيرانتفاعي مطابق با قانون ايجاد شده و به تصويب شوراي نگهبان هم رسيده است. از سوي ديگر، ثبت‌نام در اين مدارس به صورت داوطلبانه است و اين مدارس مغايرتي با قانون اساسي ندارند.
 
وي ادامه داد: مهدکودک‌ها هم زير نظر سازمان بهزيستي بودند که به صورت کامل به آموزش و پرورش منتقل شدند و در طرح مذکور هم اين مسئله مورد تأکيد قرار گرفته است.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: درباره اعطاي مجوزها هم که شما گفتيد مشکلاتي وجود دارد، در اين طرح راهکارهايي در نظر گرفته شده و قرار است اعطاي مجوزها محدودتر شود. حتماً اشکالاتي به اين طرح وارد است که در صورت تصويب کليات، اين طرح دو شوري مي‌شود و مجدداً مفاد آن در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg